Social Icons

Wednesday 24 February 2016

Mengapa Lelaki Perlukan Mineral Zink Dalam Diet Harian?


Zink adalah mineral penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan dan boleh diperolehi melalui sumber makanan atau suplemen.

Zink memainkan peranan penting dalam tubuh badan termasuk memudahkan aktiviti enzim, menyokong kesihatan imun, membuat protein dan membantu menyembuhkan luka.

Recommended Dietary Allowance(RDA) mengesyorkan untuk lelaki adalah 11 miligram zink sehari.

Selain menyokong keperluan kesihatan asas, zink juga merupakan antioksidan yang melindungi sel-sel daripada kerosakan oksidatif, termasuk sel-sel sperma.

Tidak mendapat zink yang mencukupi dalam diet anda boleh meningkatkan risiko anda sperma berkualiti rendah dan kemandulan, menurut satu kajian 2009 yang diterbitkan dalam "Nutrition Research."

Kajian ini mendapati bahawa lelaki dengan tahap yang lebih rendah zink mani mempunyai jumlah sperma yang lebih rendah, dan juga morfologi sperma tidak normal.

Para penyelidik hipotesis bahawa zink memberikan perlindungan kepada sel-sel sperma daripada kerosakan oksidatif, meningkatkan bilangan dan kualiti mereka.

Jadi jika anda ingin menjaga kesihatan khazanah anda, dapatkan pengambilan zinc yang mencukupi setiap hari.

Salam Sayang dari Saya

Pengedar Shaklee Simpang Renggam
SID 1115221
019-7700957


"Anda ingin menjana pendapatan bulanan sehingga 4-5 angka??.. Ingin membantu suami anda dari segi kewangan?? Ayuh, saya alu-alukan kedatangan anda.. Hubungi saya dengan segera.. Anda hanya perlu melakukannya secara online."

0 comments:

Post a Comment

 

Like Page Azalea Beauty & Healthcare

Like Page Bakal Zuriatku

Like Page Awak Nampak Cantik

 
Blogger Templates