Social Icons

Friday 26 February 2016

Makanan Apa Yang Kaya Dengan Zink ?


Tiga oz daging menyediakan sekitar 40% atau lebih zinc dari dos harian yang direkomendasikan. Daging yang dimaksud termasuk diantaranya adalah daging panggang, dan daging rebus.

Sedangkan daging yang menyediakan 25-39 persen dari dosis harian adalah daging sapi, tulang rusuk, steak, daging domba, bahu panggang, dan lidah.

Ayam, ham, daging babi, dan kalkun setidaknya menyediakan sekitar 10 persen dari dosis harian zinc yang direkomendasikan.


Tiram merupakan sumber makanan yang mengandung zinc paling tinggi. Seafood lain menyediakan setidaknya 10 persen per tiga ons termasuk kerang, lobster, ikan, dan daging kepiting.

Zinc sering hilang selama proses memasak. Untuk mempertahankan kandungan zinc, masak makanan dengan air sesedikit mungkin dan dalam waktu sesingkat mungkin.



Beberapa makanan dari produk susu merupakan sumber zinc yang baik. Delapan ons yogurt dan 1/2 cangkir keju ricotta mengandung setidaknya 10 persen dari jumlah harian yang disarankan.

Keju Swiss, keju Gouda, dan susu juga mengandung zinc.



Tepung gandum utuh merupakan sumber zinc yang baik. Sereal kering yang telah difortifikasi biasanya berisi setidaknya 10 persen zinc dari jumlah yang direkomendasikan.

Biji Labu, kacang almond, kacang mete, dan biji bunga matahari merupakan sumber zinc yang juga baik.

Meskipun zinc yang ditemukan di kacang-kacangan tidak seperti yang ditemukan dalam daging, kacang-kacangan masih menyediakan jumlah yang cukup dan merupakan sumber zinc yang penting terutama untuk vegetarian.

Pilihan sumber zinc yang baik dari kacang-kacangan adalah black eyed peas, kacang lima, kacang pinto, kacang kedelai, tempe, dan tahu.


Jika inginkan pilihan yang lebih mudah, boleh juga mendapatkan zinc dari supplemen.

Zinc Complex dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita.

Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksin seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

Antara khasiat zinc complex ialah :-

💎 Mengaktifkan 200 jenis enzim
💎 Membentuk Kolagen
💎 Memperbaiki diabetis
💎 Mempertingkatkan sistem imun
💎 Mempercepatkan pemulihan luka
💎 Memperbaiki masalah prostat – melindungi kesihatan prostat. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70%.
💎 Kemampuan seks lelaki – pengambilan zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki,impoten,meninggikankiraan sperma.Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.
💎 Ovulasi wanita
💎 Memperbaiki radang kulit
💎 Mengekalkan deria bau

Jadi, jika mahukan sperma yang sihat, pastikan pengambilan zinc anda mencukupi setiap hari 

Salam Sayang dari Saya

Pengedar Shaklee Simpang Renggam
SID 1115221
019-7700957



"Anda ingin menjana pendapatan bulanan sehingga 4-5 angka??.. Ingin membantu suami anda dari segi kewangan?? Ayuh, saya alu-alukan kedatangan anda.. Hubungi saya dengan segera.. Anda hanya perlu melakukannya secara online."

0 comments:

Post a Comment

 

Like Page Azalea Beauty & Healthcare

Like Page Bakal Zuriatku

Like Page Awak Nampak Cantik

 
Blogger Templates