Social Icons

Sunday 6 November 2016

Say NO to muka BERMINYAK dan JERAWAT yang tak DIUNDANG !



Vitamin C berguna dalam rawatan jerawat atas dua sebab utama :-

1) Ia berfungsi sebagai antioksidan
2) Ia menyumbang kepada sintesis kolagen.

Sebagai antioksidan, vitamin C membuang radikal bebas yang berbahaya dan menguraikannya kepada sebatian yang tidak berbahaya. Salah satu punca jerawat adalah kerosakan kepada kulit akibat daripad aaktiviti radikal bebas.

Apabila radikal bebas dibiarkan pada kulit, mereka memecahkan protein dan asid lemak yang membentuk kulit dan mengganggu pH normal kulit.

Kesan-kesan ini terkumpul dan boleh mengubah sifat kulit. Gangguan radikal bebas yang merosakkan kelenjar sebum boleh meningkatkan pengeluaran sebum dan mendedahkan kulit kepada jangkitan bakteria.

Untuk mengelakkan tindak balas rantai ini yang membawa kepada jerawat, vitamin C boleh membantu menyerap radikal bebas sebelum ia merosakkan kulit. Ini membolehkan kulit yang dilindungi dan menghalang pembentukan luka jerawat.

Di samping bertindak sebgai antioksidan, vitamin C juga menyumbang kepada pengeluaran kolagen. Kolagen merupakan protein yang membentuk kulit.

Apabila ia tidak dikeluarkan dalam jumlah yang betul, sifat dan integriti kulit adalah terjejas dan kulit menjadi mudah terdedah kepada jerawat.

Tanpa vitamin C, kolagen yang dihasilkan menjadi tidak stabil dan tidak dapat memenuhi fungsi-fungsi yang diperlukan kulit sebagai penghalang perlindungan.

Sudahkah anda miliki Vitamin C untuk kesihatan dan kecantikan kulit anda ?

Hubungi saya untuk info lanjut.

Pengedar Shaklee M'sia & S'pore
SID 1115221
019-7700957

"Anda ingin menjana pendapatan bulanan sehingga 4-5 angka??.. Ingin membantu suami anda dari segi kewangan?? Ayuh, saya alu-alukan kedatangan anda.. Hubungi saya dengan segera.. Anda hanya perlu melakukannya secara online."

0 comments:

Post a Comment

 

Like Page Azalea Beauty & Healthcare

Like Page Bakal Zuriatku

Like Page Awak Nampak Cantik

 
Blogger Templates